Tuesday, October 20, 2015

სასწავლო პროექტის გეგმა


სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
ხათუნა კაპანაძე
რაიონი
ამბროლაური
სკოლა
ბუგეულის საჯარო სკოლა
ქალაქი

თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება,
ბუნების დაცვა და საქართველოს დაცული ტერიტორიები
თემის შინაარსი
მოსწავლეები გაეცნობიან ბუნებრივი ლანდშაპტის მრავალპეროვნებას საქართველოში, მასზე მოქმედი ბუნებრივი და ანთროპოგენული ფაქტორის ზემოქმედებას,იკვლევენ მათი ცვლილების მიზეზებს და განსაზღვრავენ დაცული ტერიტორიების მნიშვნელობას
საგანი
გეოგრაფია
დონე/კლასი  
 საბაზო საფეხური მე 9კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
სამი კვირა
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
გეო.IX.1. მოსწავლეს შეუძლია რუკების და სხვა თვალსაჩინოებების (ფოტოები, გრაფიკები, ცხრილები, დიაგრამები და სხვა) დახმარებით დაახასიათოს ადგილი, მოვლენა და პროცესი; შეადგინოს თემატური რუკები.  გეო.IX.3. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს და გაანალიზოს საქართველოს ბუნებრივი პირობები. გეო.IX.4. მოსწავლეს შეუძლია დაუკავშიროს საქართველოს ძირითადი ბუნებრივი და ანთროპოგენული ლანდშაფტები მათ სამეურნეო გამოყენებას. გეო.IX.5. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს საქართველოში გეოეკოლოგიური პრობლემების წარმოქმნის ბუნებრივი და ანთროპოგენური წყაროები.                                                                          
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
მოსწავლე ამოიცნობს პრობლემურ საკითხთან დაკავშირებით გამოთქმულ თვალსაზრისს და არგუმენტებს, შეაფასებს რამდენად დამაჯერებელია არგუმენტაცია, მსჯელობს სხვადასხვა თემებსა და საკითხებზე, ხედავს პრობლემების გადაწყვეტის სხვადასხვა პერსპექტივას, გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას განსხვავებულ თვალსაზრისსზე. წერს საინფორმაციო ანგარიშს საკამათო საკითხებზე გამართული დისკუსიის შესახებ. წინასწარ აგროვებს მასალას რომელიც შეიძლება დასჭირდეს პრეზენტაციისას.
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
რა სასიცოცხლო მნიშვნელობა აქვს ტყეს.რატომ უნდა გაუფრთხილდეთ მას

თემატური კითხვები
რა იცით ბიომრავალფეროვნების შესახებ, რა საფრთხეებს შეიცავს ბუნებრივი და ანთროპოგენული ზემოქმედება ბუნებაზე, გარემოზე.რა ეკოლოგიურ საფრთხეებს შეიცავს ბუნების დაბინძურება
შინაარსობრივი კითხვები
რა იცით წითელი წიგნის შესახებ . რატომ შეიქმნა დაცული ტერიტორიების აუცილებლობა და რას ემსახურება ის

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ




დიკუსია, ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავლე.
მოსწავლეთა წინარე ცოდნის შემოწმება.
მოსწავლეთა მცდარი შეხედულებების წინასწარ დადგენა.
მოსწავლეები აკეათებენ ჩანაწერებს კვლევის დროს. მოსწავლეები პასუხობენ თემატურ და შინაარსობრივ კითხვებს. კვლევისა და პრეზენტაციის ჩეკლისტები
მოსწავლეებს ეხმარება სწავლის პროცესის გაანალიზებაში
ვიცი , მინდა ვიცოდე, ვისწავლე რეფლექსია თვითშფასება
მასალის გაგებისა და უნარ- ჩვევების ხარისხის შემოწმება. ე ს გ სტანდარტთან შესაბამისობით






შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
ვიცი, მინდა ვიცოდე  ხელს უწყობს მოსწავლეთა წინარე ცოდნის გამოვლენას. ამ სქემის გამოყენებით მოსწავლეები  ნათლად დაინახავენ რა ისწავლეს. პრეზენტაცია და პროექტის შეფასების ჩეკლისტები-ეს ინსტრუმენტები ეხმარება მოსწავლეებს სწავლის პროცესის გაანალიზებაში, თანამშრომლობით სწავლებაში .
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
1 .კვლევის საბაზისო უნარ-ჩვევები 2 .ინტერნეტში მუშაობის უნარჩვევები 3 .ტექნიკური უნარ-ჩვევები 4. ტექსტის დამუშავების უნარ-ჩვევები.
სასწავლო პროცედურები                                                                                                                                                                                                  
აქტივობები მოსწავლეების დაწყვილებისთვის
1      შეხვედრის დროის დანიშვნა
დახატეთ დიდი საათი, რომლის ისრები ისეა წაგრძელებული საათის ციფრების გასწვრივ, როგორც ბორბალზე დისკის სინები. მოსწავლეები  ოთახში მოძრაობენ  და  ერთმანეთს „შეხვედრის დროს“ უნიშნავენ. მოსწავლეები ხელს აწერენ ერთმანეთის წინასწარ შეთანხმებულ საათზე წინდაწინ შეთანხმებულ დროზე. (მათ არ აქვთ უფლება, ერთსა და იმავე პიროვნებას ორჯერ დაუნიშნონ შეხვედრა). წყვილებში მუშაობის დაწყებისას  მასწავლებელი  შეხვედრის დროს აცხადებს: იპოვეთ,   ვისთან გაქვთ დანიშნული შეხვედრა 4 საათზე. როგორც კი ამ პროცედურას წარმატებით გაივლით, პროცესი შემდეგ იოლად მიდის.

მცირერიცხოვან კლასში მასწავლებელს შეუძლია, უფრო ნაკლები რაოდენობის შეხვედრის დრო აირჩიოს, მაგ. 12-3-6-9- საათი და ა.შ. ჩვეულებრივ, მოსწავლეებს უფრო მეტი „შეხვედრის დრო“ ექნებათ დათქმული, ვიდრე  რეალურად ამის შესრულება შეეძლებათ.  სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, მოსწავლეებს შეუძლიათ, დანიშნონ ოთხი, ექვსი ან თორმეტი შეხვედრა, მაგრამ აქტივობის დროს მხოლოდ სამი წყვილის შეხვედრა და გაზიარება მოხერხდება.
დათი წყვილება
გამოიყენეთ ძველი მისალოცი ბარათები. ორად დაჭერით მის ყდაზე გამოსახული სურათი თუ
იქონიეთ ორი კამათელი. გააგორებინეთ მოსწავლეებს ორივე კამათელი და გაანაწილეთ
რესტორნიდან წამოიღეთ მენიუს რამდენიმე ასლი და ამოჭერით რამდენიმე კერძი, შემდეგ მოსწავლეებს  ამ კერძთაგან ნებისმიერი აარჩევინეთ. მაგალითად, „ქათმის სალათა“ -  მოსწავლეები, რომლებიც იმავე კერძს აირჩევენ, ერთად იმუშავებენ.

მოსწავლეების  გავუგზავნი ფეისბუკის მეშვეობით  ვატყობინებთ  შეკრების  ადგილს.  ვგეგმავთ ექსკურსიას რომელიმე ნაკრძალში.  მოსწავლეები აკვირდებიან ფლორასა  და ფაუნას, ნიადაგის სტრუქტურას. პირველი ჯგუფი იკვლევს დაადგინოს ბუნბრივი და ანთროპოგენული ფაქტორების გავლენას ნიადაგზე. მეორე ჯგუფი აკეთებს ჩამონათვალს ნაკრძალში არსებული ხე-მცენარეების, ცხოველებისა და ფრინველების შესახებ. მესამე ჯგუფი იკვლევს გადაშენების პირას მყოფი წითელ წიგნში შეტანილ ფლორასა და ფაუნას ინტერნეტის საშვალებით. მოსწავლეები აკეთებენ ბროშურებს, ავრცელებენ მოსახლეობაში, რომ არ მოხდეს წითელ წიგნში შეტანილი ბიომრავალფეროვნების სრული განადგურება. ჯგუფები წარმოადგენენ პრეზენტაციას.

დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
დამატებითი დრო სწავლისთვის, მოდიფიცირებული სასწავლო ამოცანები, მოდიფიცირებული დავალებები, ჯგუფური მუშაობა, დავალებების კალენდარი,

არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)

სასწავლო კურსი და ინდივიდუალური გაკვეთილები ბილინგვური მოსწავლეებისგან ან თემში მოხალისე მასწავლებლებისგან, ქართული ენის შემსწავლელთათვის. აღწერეთ ადაპტირებული მასალები, მაგალითად, ტექსტები, გრაფიკული გამოსახულებები, ილუსტრირებული ტექსტები, ორენოვანი ლექსიკონები,

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
განსაკუთრებული ნიჭით დაჯილდოებულ მოსწავლეებს მივცემ საშვალებას დაამუშაონ თემა უფრო სიღრმისეულად. ისინი დაეხმარებიან მოსწავლეებს პრეზენტაციის გაკეთებაში.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
შეგიძლიათ იხილოთ  ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
ინვენტარი/მასალები
ვიდეო მასალა, კომპიუტერი, სხვადასხვა ლიტერატურა თემატური საკითხები , ძირითადი აქტივობები, მოსწავლის როლი და საპროექტო სცენარი.
ინტერნეტრესურსები
სხვა რესურსები




No comments:

Post a Comment